4021351402 |
Aprenentatge cooperatiu |
2015-2016 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
3/9/2015 - 3/12/2015 (20 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
ESC Ginesta |
|
c. Can Pous, 10 (Matadepera)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
10/09/2015 - 03/09/2015 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Taller de sensibilització del professorat de la utilitat del treball cooperatiu i els beneficis per l'aprenentatge de tot l'alumnat
|
| |
Objectius |
- Saber distingir l'Aprenentatge Cooperatiu d'altres mètodes o formes educatives.
- Conèixer els principis bàsics d'Aprenentatge Cooperatiu.
- Saber utilitzar adequadament els termes i conceptes propis de l'Aprenentatge Cooperatiu.
- Aconseguir que es considerin el mètode d'Aprenentatge Cooperatiu com un procés psicològic destinat a adquirir un coneixement flexible i canviant en interacció amb el medi.
- Valorar la importància de l'aprenentatge en l'àmbit aplicat a la Psicologia.
- Ser conscient que els grups no són estàtics sinó que passen per diverses etapes i que aquestes etapes influeixen tant en els seus objectius com en el comportament dels seus membres.
- Constatar la importància del mètode per conèixer l'Aprenentatge Cooperatiu com per intervenir-hi.
- Fomentar l'autonomia i la cooperació en el procés d'adquisició de coneixements i en el seu intercanvi amb altres, ja siguin col•legues o aprenents.
- Adquirir una visió comprensiva sobre les principals variables psicològiques que intervenen en les situacions d'ensenyament - aprenentatge.
|
| |
Continguts |
Introducció.
Definició i Característiques de l'Aprenentatge Cooperatiu.
- Què és i que no és l'Aprenentatge Cooperatiu.
- Diferències entre Treball en Grup i Aprenentatge Cooperatiu.
- Diferències entre aprenentatge individualista i cooperatiu.
- Dificultats de la cooperació.
- Característiques de l'Aprenentatge Cooperatiu.
- Components de l'Aprenentatge Cooperatiu.
- Què es pretén amb l'Aprenentatge Cooperatiu.
Fonamentació Teòrica Cooperatiu.
- Enfocament.
- Fonaments teòrics.
- Fonaments Psicològics.
Eines i Estructura
- Aprenentatge Cooperatiu com a estratègia metodològica.
- Aprenentatge Cooperatiu i procés d'ensenyament.
- Principis didàctics.
- Estructura de l'Aprenentatge Cooperatiu.
- Sobre els grups.
- Establiments de Rols.
- Rol del docent.
Atenció a la diversitat
- La diversitat en l’aula.
- Dificultats d’aprenentatge i trastorns de conducta.
- Necessitats Educatives Especials (NEE).
- Mesures d’atenció a la diversitat.
|
| |
Formador/a |
Rosa Argilés
|
| |
Avaluació |
-Assistència d'un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
- Aprofitament i la transferència a l'aula
|
| |
Requisits de certificació |
-Assistència d'un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
- Aprofitament i la transferència a l'aula
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
03/09/2015 |
0900 |
1300 |
Sessió 2 |
dimarts |
08/09/2015 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dijous |
22/10/2015 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
dijous |
05/11/2015 |
1730 |
1930 |
Sessió 5 |
dijous |
19/11/2015 |
1730 |
1930 |
Sessió 6 |
dijous |
03/12/2015 |
1730 |
1930 |
|
| |